Sprawozdanie za 2010r.
Wprowadzenie do sprawozdania finansowego za rok 2010
Stowarzyszenie Hospicjum Królowej Apostołów
ul. Grunwaldzka 13 , 72-010 Police
woj. zachodniopomorskie, powiat Policki, gmina Police
REGON: 812608003
NIP: 955-20-68-124
Wpisana do rejestru Organizacji Pożytku Publicznego w 2005 roku.
Data rejestracji w KRS: 09.05.2003
Sąd Rejonowy Szczecin – Centrum w Szczecinie,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Odział Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego,
ul. Królowej Korony Polskiej 31 ,Szczecin
Członkowie Zarządu:
Aleksandra Mazur-Prezes Stowarzyszenia, Prezes Zarządu
Mirosława Ronka – Członek Zarządu
Beata Ciborowska – Członek Zarządu
Robert Grasza – Członek Zarządu
Marek Tkaczuk – Członek Zarządu
Określenie celów statutowych
Wyłącznym celem prowadzonej działalności statutowej Hospicjum jest:
1. niesienie osobom chorym będącym w terminalnej fazie choroby nowotworowej pomocy
medycznej, szczególnie w zakresie opieki paliatywnej, opieki duchowej, psychologicznej,
socjalnej i wszelkiej innej.
2. wspieranie rodzin osób chorych oraz osób osieroconych.
3.świadczenie opieki długoterminowej-pomocy medycznej, pielęgnacyjnej oraz wspieranie osób
przewlekle chorych
4. integrowanie ludzi gotowych nieść pomoc chorym, ich rodzinom i osieroconym.
5. głoszenie idei hospicjum.
Działalność statutowa nieodpłatna
prowadzenie posługi medycznej, duchowej, psychologicznej, socjalnej w domu chorego,
prowadzenie posługi duchowej, psychologicznej, socjalnej i medycznej rodzinom osób chorych,
gromadzenie środków potrzebnych do realizacji celów Hospicjum,
współpracę z władzami samorządowymi, placówkami służby zdrowia, ośrodkami naukowymi i edukacyjnymi, Kościołami i związkami religijnymi,, instytucjami prowadzącymi identyczną lub podobną działalność oraz z innymi osobami prawnymi i fizycznymi, którym idea hospicjum jest bliska
Działalność statutowa odpłatna
prowadzenie domów hospicyjnych,
prowadzenie działalności naukowej i edukacyjnej,
organizowanie konferencji, seminariów, szkoleń,
organizowanie kolonii, obozów, zimowisk i innych imprez turystyczno -rekreacyjno – kulturowych dla dzieci osób chorych i osieroconych i dla dzieci osób chorych,
prowadzenie działalności wydawniczej.
INFORMACJA DODATKOWA DO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
ZA ROK 2010
1. Aktywa i pasywa wycenia się w kwotach faktycznie otrzymanych i wydatkowanych.
2. Stowarzyszenie posiada majątek trwały i jest to:
– sam.osobowy- Peugeot o wartości początkowej 2000 zł zakupiony 2008r.,
– sam.osobowy – Mercedes Vito otrzymany w darowiźnie w 2010 r. od Lions Clubs
International , o łącznej wartości 104 210 zł.,
– 2 koncenrlatory tlenu o łącznej wartości 3950 zł. zakupione 2009 r.,
–
Dokonano likwidacji środka trwałego – sam. osobowy Ford o wartości
początkowej 665,28 zł zakupionego w 2007 r.,
3. Na aktywa obrotowe Stowarzyszenia składają się otrzymane:
– dotacje, darowizny od osób fizycznych i prawnych,
4. Jednostka nie prowadzi kasy, środki gromadzi się na rachunku bankowym .
5. Pasywa Stowarzyszenia obejmują w poz. B.II.2 zobowiązania wobec osób działających w imieniu i na rzecz Stowarzyszenia .
6. Przychody w 100% stanowiły wpłaty od osób fizycznych i prawnych.
7. Struktura kosztów statutowych w 2010 roku obejmowała:
-100% zakup usług medycznych.
Struktura kosztów administracyjnych przedstawia się następująco:
– 11,15 % zużycie mat. i energii ,
– 52,80 % usługi obce,
– 5,90 % wynagrodzenie (prac. administracji),
– 0,70 % podatki i opłaty,
– 7,95 % amortyzacja,
– 21,50 % pozostałe koszty.
8. Jednostka nie posiada wyodrębnionego funduszu statutowego.
9. Jednostka nie udziela żadnych gwarancji i poręczeń.
10. 2010 rok był ósmym rokiem działania Stowarzyszenia. Przychody zwiększyły się o
3,50 %, koszty realizacji zadań statutowych zwiększyły się o 20,70 % , zaś koszty
administracyjne o 20,70 %.
11. Jednostka osiągnęła stratę na działalności bieżącej w roku 2010 w wysokości
5 848,73 zł. , która została pokryta z zysku lat poprzednich. Działalność w roku
2010 zakończona dodatnim wynikiem finansowym w kwocie 80 857,65 zł.